fredag 20 april 2012

The best of the rest

Något som vi ska ägna oss åt här på brunsås-bloggen är att piffa upp gamla rester. Min konstiga kompis Pia skulle kanske kalla detta för eco-ängsligt eller så kan man kalla det för snålhet men hur som helst är det ju dumt att slänga mat och dumhet ska bekämpas. Alltså:

Gårdagens kroppkakor får således en vända i stekpannan. Jag hade lite rimmat sidfläsk över som jag fräste med en decimeter purjolök och klickade på en tsk sambal olek.

Gott? Ja

Nyttigt? inte särskilt

HCHF FTW

1 kommentar:

  1. Jag vill förtydliga: eco-ängsligt är raka motsatsen till klok restanvändning, det är när man köper ekologiska kycklingfiléer på Nytorget för 100:-/st (true story) och får panikattacker om ens ungar fått i sig något som inte är närodlat. Nu kommer jag få gängstryk med eko-gurkor av sekten på Urban Deli. Och: Rester is my life. <3 /Konstiga Pia

    SvaraRadera